Strona główna Dział Spraw studenckich Najczęściej zadawane pytania Sprawy studenckie
Sprawy studenckie
Jak złożyć podanie studenckie?
W związku z wdrożeniem systemu USOS, większość podań trzeba składać za jego pośrednictwem.
Pozostałe podania niewymienione w katalogu podań w systemie USOSweb, a których wzory znajdują się TUTAJ, należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Działu Spraw Studenckich;
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Dział Spraw Studenckich Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".
Jak wypełnić podanie w systemie USOSweb?
Instrukcja wypełniania podań znajduję się TUTAJ.
Zmieniłam nazwisko/adres zamieszkania/adres do korespondencji/nr telefonu itp. Co muszę zrobić, aby moje dane zostały zaktualizowane?
Proszę wypełnić oświadczenie o zmianie danych osobowych znajdujące się TUTAJ. Oświadczenie należy złożyć należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Działu Spraw Studenckich;
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Dział Spraw Studenckich Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".
Oświadczenie należy złożyć do 14 dni od daty zmiany danych. W szczególności dotyczy to zmiany nazwiska lub adresu do korespondencji.
Chciałbym zrezygnować ze studiów. Jakie kroki powinienem podjąć w tym celu?
Proszę wypełnić oświadczenie o rezygnacji. Wzory dokumentów znajdują się TUTAJ. Oświadczenie należy złożyć należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Działu Spraw Studenckich;
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Dział Spraw Studenckich Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".
Jak mogę uzyskać zaświadczenie o byciu studentem lub o średniej ze studiów lub o ukończeniu studiów?
W tej sprawie należy zwrócić się z prośbą do Działu Spraw Studenckich. Można to zrobić drogą e-mail wysyłając prośbę na adres e-mail: dss@ignatianum.edu.pl (wiadomość musi zostać wysłana z adresu w domenie @student.ignatianum.edu.pl - nie dotyczy absolwentów UIK).
Każda wiadomość e-mail powinna zawierać tytuł (np. prośba o wydanie zaświadczenia). W treści wiadomości należy zawrzeć informację na tematu rodzaju zaświaczenia i treści jakie zaświadczenia ma posiadać. W przypadku konieczności zawarcia w zaświadczeniu informacji o średniej ocen, prosimy dokładnie określić z jakiego okresu czasu ma ona być (np. średnia z ostatniego zaliczonego roku studiów, za cały cykl studiów itp.) oraz czy ma być ona arytmetyczna lub ważona. Jeżeli skan zaświadczenia nie jest wystarczający, moża odebrać wersję papierową zaświadczenia w siedzibie w godzinach przyjmowania stron.
Potrzebuję uzyskać pisemny wykaz ocen ze studiów. Co mam zrobić?
W tym celu należy złożyć podanie w USOSweb. Nazwa podania "Podanie ws. wydania karty przebiegu studiów". Kartę przebiegu studiów nie da się uzyskać bezpośrednio od pracowników DSS, gdyż uprawnienia do jej podpisania mają tylko władzę Instytutu w którym prowadzony jest dany kierunek studiów. Gdy karta przebiegu studiów bedzie gotowa do odbioru w DSS, osoba zainteresowana otrzyma wiadomość zwrotną na adres e-mail z domeny @student.ignatianum.edu.pl.
Potrzebuję uzyskać zaświadczenie o posiadanych kwalifikacjach (np. o uzyskanych uprawnieniach przygotowania pedagogicznego). Co mam zrobić aby uzyskać takie zaświadczenie?
W tym celu należy złożyć w Dziale Spraw Studenckich pisemne podanie (na wzorze podania ogólnego do Dziekana) z prośbą o wydanie takiego zaświadczenia. Podanie należy złożyć w jeden z wymienionych poniżej sposobów:
- w wersji papierowej w siedzibie Działu Spraw Studenckich;
- wypełniony dokument przesłać drogą elektroniczną za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej UIK w systemie ePUAP
- w wersji papierowej przesłać przesyłką pocztową na adres: "Działu Spraw Studenckich Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie, ul. Kopernika 26, 31-501 Kraków".
Zaświadczenie jest wydawane przez właściwe władze Instytutu. Gdy zaświadczenie bedzie gotowe do odbioru w DSS, osoba zainteresowana otrzyma wiadomość zwrotną na adres e-mail wskazanym na podaniu.
Potrzebuję uzyskać zaświadczenie o zrealizowanym lektoracie z języka obcego w UIK (wraz z osiągniętym poziomem). Jak uzyskać takie zaświadczenie?
W celu uzyskania zaświadczenia należy zwrócić się z prośbą do Działu Spraw Studenckich. Można to zrobić drogą e-mail wysyłając prośbę na adres e-mail: dss@ignatianum.edu.pl (wiadomość musi zostać wysłana z adresu w domenie @student.ignatianum.edu.pl - nie dotyczy absolwentów AIK). Jeżeli skan zaświadczenia nie jest wystarczający, moża odebrać wersję papierową zaświadczenia w siedzibie w godzinach przyjmowania stron.
Ile kosztuje wyrobienie legitymacji studenckiej?
Koszt wyrobienia legitymacji studenckiej to 22 zł. Wpłaty należy dokonać na indywidualny rachunek bankowy który znajduje się w USOSweb (ścieżka: "DLA WSZYSTKICH" -> "Płatności (MODEL FK)" -> "konta bankowe uczelni").
Jak mogę przedłużyć ważność ELS?
Ważność legitymacji studenckiej możesz przedłużyć w Dziale Spraw Studenckich nie wcześniej niż na początku danego semestru (nie ma możliwości przedłużenia ważności legitymacji za semestr zimowy przed jego rozpoczeciem tj. przed 1 października, to samo dotyczy semestru letniego).
Zgubiłam/łem legitymację studencką, co mam zrobić?
Złóż podanie w USOSweb o wyrobienie duplikatu ELS (ścieżka: "DLA STUDENTÓW" -> "Podania"). Do podania koniecznie dołącz potwierdzenie dokonania płatności w wysokości 33 zł.
Czy po obronie pracy dyplomowej będę musiał/a oddać ELS Uniwersytetu?
Mimo ukończenia studiów i utraty statusu studenta, uczelnia nie będzie domagała się zwrotu legitymacji studenckiej w momencie wydania dyplomu ukończenia studiów. Absolwenci studiów I stopnia będą mieli zachowane prawa studenckie do 31 października co np. będzie uprawniało ich do zachowania prawa do tańszych przejazdów komunikacją miejską.
Zmieniłam/łem imię/nazwisko, jak mogę uzyskać nową legitymację ze zmienionymi danymi?
Złóż podanie w USOSweb o wyrobienie duplikatu ELS (ścieżka: "DLA STUDENTÓW" -> "Podania"). Do podania koniecznie dołącz potwierdzenie dokonania płatności w wysokości 22 zł. Pamiętaj, aby najpierw złożyć oświadczenie o zmianie danych i dopiero starać się o uzyskanie nowej legitymacji. Gdy legitymacja będzie gotowa do odbioru, otrzymasz wiadomość zwrotną na twój studencki adres e-mail.
Kogo Uczelnia może objąć ubezpieczeniem zdrowotnym?
Uczelnia może objąć ubezpieczeniem zdrowotnym studenta/doktoranta który ukończył 26 rok życia. Student po ukończeniu 26 roku życia (pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), podlega ubezpieczeniu w pierwszej kolejności z umowy o pracę, umowy zlecenia, bądź ubezpieczenia współmałżonka. Jeśli nie posiada żadnego z wymienionych tytułów to obowiązek ubezpieczenia spoczywa na Uczelni w której studiuje (dotyczy to równiez studentów studiów doktoranckich).
Jak złożyć wniosek o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym przez Uczelnię?
Student/doktorant zgłasza się do Działu Spraw Studenckich w godzinach obsługi z ważną legitymacją studencką lub dowodem osobistym oraz z wypełnionym wnioskiem o objęcie ubezpieczeniem załączonym poniżej.Wzór wnisoku znajduję się TUTAJ.
Straciłam/łem statut studenta (skreślenie, ukończenie studiów), czy mam prawo być ubezpieczonym przez Uczelnię?
Utrata statutu studenta powoduje wyrejestrowanie z ubezpieczenia zdrowotnego. Student ma również obowiązek poinformować na piśmie o każdej zmianie powodującej uzyskanie nowego tytułu do ubezpieczenia lub utraty statusu studenta w terminie do 7 dni. Dokumenty, o których mowa powyżej student składa w Centrum Obsługi Studenta. Wzór wniosku o wyrejestrowanie znajduję sie TUTAJ.
Jestem ubezpieczony przez uczelnię ale właśnie uzyskałam/łem zatrudnienie na umowę o pracę/zlecenie. Co mam zrobić?
Obowiązkiem studenta jest w takim przypadku niezwłoczne wyrejestrowanie się z objęcia ubezpieczeniem przez Uczelnię. Wniosek o wyrejestrowanie należy złożyć w terminie do 7 dni od uzyskania zatrudnienia. Wzór wniosku o wyrejestrowanie znajduję sie TUTAJ.
Czy Uczelnia ubezpiecza od nieprzewidzianych wypadków (ubezpieczenie NNW)?
Uczelnia nie ubezpiecza studentów od nieprzewidzianych wypadków. Każdy student może odpłatnie zgłosić sie do takiego ubezpieczenia. W celu uzyskania szerszych informacji należy skontaktować się bezpośrendio z Samorządem Studentów UIK: samorzad@ignatianum.edu.pl.
Kiedy mój uczelniany adres e-mail straci ważność?
Uczelniany adres e-mail traci ważność po obronie.
Jak kontaktować się z pracownikami uczelnianymi?
Prowadząc korespondencję z pracownikami naukowymi oraz administracją uczelni należy korzystać wyłącznie z przypisanych do Państwa adresów e-mail. Uczelnia zastrzega sobie prawo do nieodpisywania na wiadomości przesyłane z prywatnych skrzynek e-mail.
Prowadząc korespondencję z pracownikami uczelni pamiętaj o uczelnianym SAVOIR-VIVRE:
-
rozpoczynamy wiadomość od zwrotu grzecznościowego tj. Szanowni Państwo (gdy piszemy wiadomość np. do jednostki administracyjnej uczelni), Szanowny Panie Doktorze/Profesorze..., Szanowny Ojcze Doktorze/Profesorze (w przypadku kontaktu z jezuitami) itp.,
-
nie rozpoczynamy e-maila od sformułowania "Witam";
-
przedstawiamy informacje z jakiego kierunku/grupy jesteśmy i w jakim celu
kontaktujemy się, -
list kończymy formami grzecznościowymi "Z poważaniem", "Z wyrazami
szacunku"; -
stosujemy zasady ortografii i gramatyki;
-
podpisujemy e-maila.
Czy można przenieść się na UIK z innej uczelni?
Tak, jest taka możliwość. Zgodnie z regulaminem studiów na wniosek studenta, który zaliczył pierwszy rok studiów, może zostać przeniesiony na studia prowadzone w UIK bez postępowania rekrutacyjnego, przy czym zmiana ta może mieć miejsce tylko na początku roku akademickiego. Podanie zaopiniowane przez kierownika jednostki organizacyjnej macierzystej uczelni wraz z kompletem wymaganych dokumentów należy złożyć osobiście w siedzibie Centrum lub przesłać pocztą tradycyjną - listowną lub ePUAPem najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem roku akademickiego, od którego student chce kontynuować studia w UIK.
Jakie dokumenty są wymagane przy przeniesieniu na UIK?
Do podania o przeniesienie zaopiniowanego przez kierownika jednostki organizacyjnej macierzystej uczelni należy złożyć:
- podanie ogólne do Dziekana dostępne tutaj
- formularz aplikacyjny studenta ubiegającego się o przyjęcie do UIK dostępny tutaj
- kartę przebiegu studiów
- zaświadczenie o posiadanym statusie studenta i średniej ważonej z całego toku studiów
- sylabusy do wszyskich modułów kształcenia/przedmiotów